به نام خدا

 تونفا چیست؟

تونفا سلاحی است برای دفاع به صورت باطوم دسته دار که از چندین سال پیش در نیروهای امنیتی کشورهای مختلف به خاطر کاربرد بالائی که دارد مورد استفاده قرار گرفت . تونفا در حال حاضر نقش بسزائی در درگیریهای امنیتی پلیس داردزیر از آن برای قفل کردن ، شکستن و سرعت عمل بالا استفاده می شود.

تونفا از چوبهاي سخت مانند چوب درختهاي بلوط و يا گيلاس مي ساخته اند. طول آن معمولا بين 40 تا 50 سانتي متر بوده که 15 سانتي متر از انتهاي آن دسته اي با زاويه 90 درجه بهان متصل است

TONFA چیست؟

تونفا ( Tonfa) یا ( Tong fa ) به معنی فای دارای انبر و در بعضی از کشورها به ( Tuifa ) نیز شهرت دارد یکی از سلاحهای سنتی اکیناوا می باشد. که باتون های دسته دار پلیس نیز از همین سلاح مشتق می شوند.

اصل و ریشه ی تونفا بحث های زیادی را می طلبد و عده ی زیادی آن را از آن خود می دانند ولی باید اعتقاد داشت که تونفا زاده ی کشور چین و اندونزی می باشد و این درست است!

این سلاح کاربردهای دیگری نیز در زمینه های مختلف داشته که از جمله پیشرفت درزراعت و همچنین چوبدستی برای دفاع از خود...

روش کار با تونفا:

با تونفا می توان در موقعیت های متفاوتی از خود دفاع کرد. می توان از آن به عنوان یک

محافظ ساعد در ضربات مستقیم و همچنین محافظ انگشت شصت با استفاده از دستگیره .

اگر هر دو انتهای آن گرفته شود میتوان از آن برای دفاع ضربات گوناگونی که از بالای سر به شخص وارد می شود دفاع نمود و یا آن را رد کند. همچنین می توان به عنوان یک قلاب برای خلع سلاح کردن مهاجم و دفاع شخصی به کار برد.

انواع تونفا :

تونفا انواع مختلفی از جمله ( چوبی* فلزی *پلاستیکی از جنس پلیمر و ...) دارد که بسته به نوع کاربرد آن متفاوت است و می توان از جفت و یا تک آن استفاده کرد. همچنین تونفا ها سایزهای متعددی دارند که کوچکترین آنها برای استفاده های شخصی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: